Транспорт майбутнього - Blockchain і автомобільна промисловість

Розумні автомобілі на Блокчейні - портал Guland

Одним з зростаючих секторів IoT є «розумні» автомобілі, які є гібридом між автомобілем і вбудованим штучним інтелектом. Автомобілі можуть бути розумними по-різному, наприклад, з альтернативними джерелами живлення або безпілотними.

Blockchain платформи повинні поліпшити технологію і зробити смарт-автомобілі ще більш популярними. Так як це станеться?

Як децентралізована мережа поліпшить роботу розумних автомобілів

Розробники розумних машин продовжують викладати ідеї. Наприклад, японська автомобільна компанія планує створити автомобіль, який «передбачає» проблеми з серцем водіїв, а американські інженери запатентували систему, яка відстежує короткі замикання в батареях. Однак нормальна експлуатація таких транспортних засобів як і раніше вимагає, щоб всі системи працювали добре скоординованим чином.

За словами генерального директора і співзасновника Christophe Ozcan в Crypto4all, Blockchain допоможе у взаємодії між машинами (M2M), тобто технології, яка забезпечує обмін інформацією між машинами. Оскільки децентралізована мережа не дозволяє окремим учасникам управляти процесами в блоковому ланцюжку, вони не можуть порушувати роботу в мережі. Таким чином, всі блокуючі елементи рівні і підключені до мережі по тим же протоколам. Проте, різні Блокчейн-платформи розглядають ці взаємодія по-різному.

HDAC (Hyundai Digital Asset Company), заснована південнокорейською Hyundai Motor Company, дозволяє користувачам смарт-автомобілів самостійно встановлювати умови смарт-контрактів в мережі. Розумний контракт - це алгоритм, який запускається автоматично, коли в блок-ланцюжку відбуваються певні події. Крім того, процеси в децентралізованій мережі HDAC засновані на алгоритмі перевірки працездатності, тобто учасник мережі «майнить» і отримує винагороду, коли виконує складну задачу або вирішує проблему в блоковому ланцюжку, перш ніж її вирішить хтось інший.

Нова платформа Blockchain CREDITS також використовує інтелектуальні контракти для M2M, які можуть існувати тільки в середовищі, що забезпечує безперешкодний доступ до всіх мережевих об'єктів і виключає будь-які перешкоди в транзакціях, які відбуваються між учасниками блокового ланцюга. Наприклад, «розумний» контракт в децентралізованій мережі не може технічно вирішити смарт-машині перевозити людину, яка не є членом мережі, якщо розумний контракт передбачає таку умову.

Платформа відмовилася від видобутку, тому ризики, пов'язані з PoW, такі як монополія на видобуток, усунуті. Робота мережі підтримується узгодженим алгоритмом делегованих акцій (DPoS).

Детальніше про види консенсусних алгоритмів читайте в цій статті.

Викорінення проблем з безпекою

Власники автомобілів завжди дбають про безпеку від крадіжки або викрадення. Смарт-автомобілі дають нові способи взаємодії людини з автомобілем, а зловмисники більше не можуть використовувати одні і ті ж старі методи. Однак це не заважає їм, все ще намагатися «обдурити» систему управління, переписавши свої дані або замінивши права доступу. Ще раз, Блокчейн дає рішення: майже неможливо зламати децентралізовану мережу.

Самостійні автомобілі на Blockchain починають використовуватися в автобазі, тобто спільне використання автомобілів за допомогою пошукових служб для попутників. Безпека забезпечується протоколом репутації: учасники мережі Блокчейнів створюють правила, а ті, хто не виконують їх, втрачають «бонуси» довіри. Наприклад, хтось, хто не виконав вимоги, просто не зможе відкрити двері автомобіля. Чи може це бути застосовано не тільки до «розподіленого» транспорту, але і до приватних смарт-автомобілів?

HDAC використовує «гібридне» блокування для захисту, яке є «подвійним ланцюгом» (загальнодоступне і приватне) з захищеним з'єднанням між користувачем і пристроєм. Як публічний, так і закритий ключ користувача мережі Blockchain проводиться за технологією квантових випадкових чисел. Це захищає дані в системі, і хакер не зможе заволодіти розумним автомобілем, що належить комусь іншому.

Платформа CREDITS також виключає злом відкритих і закритих ключів в розподіленій мережі, але використовує більш математично складний алгоритм. Як це працює? Дві сторони в мережі можуть отримати загальний секретний ключ, використовуючи незахищений канал зв'язку. Потім цей код можна використовувати для створення нового ключа або для шифрування подальших транзакцій. Тому потенційний хакер не може вторгнутися в систему. Однак, якщо проблема вже виникла, приміром, смарт-автомобіль «не відповідає» власнику, його легко виявити.

Безпека доповнюється ще одним математичним рішенням - гомоморфним шифруванням: в блоковому ланцюжку ви можете виконувати операції з зашифрованими даними без необхідності їх розшифрувати. Крім того, це також збільшує швидкість мережі, і «викрадач» просто не може вплинути на систему через 1-3 секунди (швидкість, з якою транзакції проходять в системі).

Як технологія допоможе в автомобільній промисловості

Автомобільний сектор розвивається швидкими темпами. Згідно з прогнозами фахівців Nvidia з автономних систем водіння, в 2025 році промисловість оцінює масове виробництво безпілотних автомобілів. Гіганти BMW, Audi і Ford впевнені в більш ранній даті.

Проте, така гонка розвитку неминуче вимагає тонкої настройки базового функціонування фабрик, логістики і продажів автомобілів. Якщо ця проблема, яка зараз має серйозні грошові проблеми для галузі, залишиться невирішеною, то не видно буде ніякого виходу.

Проблема: існування підроблених запасних частин

Виробники автомобілів страждають від підроблених деталей, а також ненадійних людських ресурсів. Чим більше корпорація, тим більше проблем з контролем чорного ринку, з якими вони стикаються.

«Наша компанія втрачає близько 60 мільйонів доларів на рік, тому що люди купують підроблені запасні частини». Рашид Хан, генеральний менеджер післяпродажного сервісу на Nissan Middle East, надає деякі статистичні дані. «Ми оцінюємо загальний збиток на ринку підроблених запасних частин в Перській затоці в 2 мільярди доларів. Люди схильні забувати про те, що вони ризикують при покупці, наприклад, неоригінального вітрового скла. Є всі шанси, що він може розлетітися на дрібні гострі осколки в результаті нещасного випадку і пошкодити пасажирів».

Ця ж проблема викликає велику стурбованість у Індії. За даними Асоціації виробників автомобільних компонентів Індії, підроблені запасні частини викликають більше 20% від загального числа автомобільних аварій.

«Навіть великим роздрібним торговцям, які торгують основними брендами, не можна довіряти. Жоден сектор індійської торгівлі не вільний від підроблених товарів», - сказав міністр промисловості Біхар Рюну Кумарі Кушваха, відлякуючи споживачів від покупки контрафактних товарів в інтерв'ю.

Це жахлива ситуація для всіх, від виробників, до уряду і до власників автомобілів. Виробники втрачають дохід від продажів своїх оригінальних запасних частин. Уряд випускає мита і ліцензійні збори. Власники автомобілів стикаються з реальною небезпекою.

Єдиний спосіб виправити ситуацію - запустити технологію Blockchain по всьому ланцюжку, таким чином, модернізувати виробничі процеси, контролювати продажі і пропонувати ефективне обслуговування автомобілів.

Виготовлення: повна інформація про деталі за допомогою QR-коду

Як можна поліпшити виробництво автомобілів і запасних частин, зробити їх дешевше у виробництві?

Час і місце виробництва, вихідна інформація про матеріали та параметри, сертифікація і ліцензія - всі ці дані будуть надходити в розподілений регістр. Той, хто хоче прочитати його за допомогою QR-коду, використовуючи свій додаток для смартфонів, може це зробити. Таким чином, кожен елемент ланцюжка поставок продукту, включаючи кінцевого покупця, буде мати всю необхідну інформацію по будь-якої конкретної частини. Його не можна сфальсифікувати, враховуючи децентралізацію всієї системи.

Іншим можливим способом використання цієї технології у виробництві є мимовільний смарт-контракт, який зберігає всю документацію в цифровому форматі, тим самим усуваючи непотрібне робоче навантаження. Цей робот не повинен контролюватися заводом-виробником. Розробники підписують контракт і гарантують перераховані всі умови, а також можливі наслідки. Наприклад, коли матеріали доставляються на виробничу базу, сума до оплати автоматично відправляється контрагенту. Електронний договір вводиться з використанням цифрового підпису. Документи з твердої копією взагалі не застосовуються.

Ці перспективи для зайнятості в Блокчейні вже отримали визнання від Японії. Група AISIN, розробник і виробник компонентів і систем для автомобільної промисловості, оголосила про створення фонду (50 млн дол.) для підтримки інноваційних технологій в автомобільному секторі, в першу чергу блок-ланцюга. Фондом керує Fenox.

«Це партнерство дозволить AISIN вийти на найбільші ринки Азії і всього світу», - повідомила прес-служба компанії.

Логістика: на 15% менше часу доставки вантажу

Використання розподіленої книги може додати рівну цінність на етапі транспортування. Ланцюг блоків не просто запам'ятовує весь маршрут транспортного засобу (або запасної частини), він одночасно передає його іншим елементам ланцюга, тим самим максимізуючи прозорість всієї системи. Це буде супроводжуватися більш швидкою ідентифікацією причин збоїв доставки і нейтралізованими ефектами конкретного елемента в усій логістичній системі.

Так звані крипто-якоря, крихітні комп'ютери, менші, ніж крихта солі, є одним з варіантів. Вони з'єднують реальний світ і блок-ланцюг, безперервно відправляючи дані про місцезнаходження в розподілену книгу. Ці дані доступні для перегляду всім, у кого є відкритий ключ до системи. Таким чином, Blockchain консолідує всі елементи логістичної системи, щоб сформувати агломерат, повністю виключивши унікальні системи коду для кожної посилки. Вони будуть повністю замінені одним блоковим шифром, призначеним для вантажу, службовцям як для митного оформлення, так і для звичайних внутрішніх вантажних перевезень. Більше немає необхідності в десятках коносаментів, дозволів або інших справ. На даний момент паперово-олівцева бюрократія відходить у минуле.

Процес доставки буде швидше. Експерти підрахували, що будь-який вантаж витрачає в середньому 15% від загального часу доставки, очікує митного оформлення в портах, а не в дорозі. Аналогічно, приблизно 3% - 4% вантажів постійно стикаються з проблемами в документації, що призводить до повернення. Один блокуючий шифр і відкритий доступ до даних поклали б край цим затримкам.

Обслуговування: Blockchain, дрон і 3D принтер

Високі технології вимагають нових конкретних знань в кар'єрі по догляду за автомобілем. Зрештою, чим більш надійними є автомобілі, тим дорожче ремонт - це тенденція.

За даними ThisIsMoney, середня ціна на ремонт автомобілів у Великобританії досягла 1 678 фунтів стерлінгів в 2018 році і продовжує рости. Дивно, але в основному хто страждає від цього зростання цін - це автосервіси. Вони втрачають клієнтів, оскільки вони переключаються на чорний ринок. Однак навіть високі ціни не дозволяють виробникам автомобілів заробляти, а просто покривають їх витрати в зв'язку з виготовленням конкретних запасних частин.

Технологія Блокчейн може знизити витрати на протязі всього циклу післяпродажного обслуговування і зробити її більш прозорою, що усуває необхідність дорогих оптових закупівель запасних частин. Прорив буде ще більш прискорений з використанням технологій IoT і 3D-друку.

Клієнт укладе франчайзинг контракт з автосервісом. Останній активує тривимірне друкарське обладнання для створення запасної частини. Тоді смарт-контракт буде доставляти деталь за адресою, вказаною покупцем, з використанням БПЛА (безпілотного літака). Таким чином, галузь зможе економити на кур'єрських послугах, усувати непотрібних посередників і задовольняти потреби клієнтів якомога швидше.

Висновки

Автомобільні гіганти зараз зайняті експериментуванням. В кінці лютого Porsche опублікував прес-реліз про перші успішні тести на Blockchain додатки для автомобілів.

Daimler AG, відома своїми марками Mercedes-Benz, Smart і Maybach, також представила свою власну технологію Блокчейн. Він буде платити криптовалютами, щоб винагородити водіїв зелених автомобілів за екологічно чисті звички водіння. Проект за участю 500 водіїв буде перебувати на етапі тестування протягом наступних трьох місяців.

На даний момент смарт-автомобілі становлять значну частку в зростаючому IoT, і, з огляду на технології, що розробляються автовиробниками, ці автомобілі стануть тільки популярнішими. Сам блок-ланцюг гарантує безпеку і захист не тільки від злочинців, а й від ризику, що «розумна» експлуатація автомобіля не буде страждати від дій окремих учасників в розподіленій мережі. Нові Blockchain платформи - це поліпшені версії попередніх, але без недоліків.

Тому, перейшовши на смарт-автомобіль, власники також повинні перейти на Блокчейн. Світовий досвід показує, що ця технологія - це майбутнє, особливо майбутнє автомобільного ринку.

Застосування технології Blockchain в ланцюжку поставок авто (відео)